Hej på er! Idag tänkte jag dela med mig av en lista jag fick på mejlen för ett tag sedan. Jag prenumererar på en del mejl där jag anser att jag får inspiration ifrån. Förr var jag negativ till i princip all typ av prenumeration där man fick exempelvis veckobrev. Nu däremot har jag kommit fram till att det finns en intressanta mejl att ta del av som innehåller intressanta tips. Listan jag delar med mig av idag är ifrån Remente. Det är även en app som jag använder mig av. Där finns en hel del roliga kurser att ta del av. Denna lista är lånad ifrån kursen Få ut mer av livet.
 
  1. Dela upp

    Bryt ner det långsiktiga målet till mindre delmål – det är lättare att konkretisera och därmed också lättare att genomföra.

  2. Brainstorma

    Skriv ner precis allt du behöver göra under denna veckan för att uppnå delmålen.

  3. Klustra uppgifterna

    Ringa in uppgifterna i grupper, så kallade kluster, efter de gemensamma områden de tillhör. Detta underlättar för att se vad du behöver göra inom respektive område samt vilka områden som innehåller flest uppgifter och därmed kan komma att kräva mest tid och fokus denna veckan.

  4. Planera

    När du nu fått en överblick över vilka uppgifter du har framför dig och hur de är fördelade på olika områden placerar du in uppgifterna i en plan som bryter ner tiden i dagar och delar av dagar. Glöm inte bort att planera in tid för att tänka och reflektera eller för att ta hand om oförutsedda uppgifter. Glöm heller inte att även planera in tid för planering. Vi rekommenderar att du under fredagen eller söndagen går igenom vad som väntar kommande vecka.